onsdag 26 februari 2014

Snabbdistans och cirkelträning

Lång dag! Satt framför datorn från tidig morgon framtill 13.00, då jag tog en timmes break för en promenad i friska luften. Jag är ingen promenadtjej egentligen, men till och med vårvädret kan lura ut en latmask som mig ibland. Gick förbi skolan och hämtade upp kotten och hennes kompis på vägen hem. Bjöd på pannkakor och satt mig sedan framför datorn några timmar, innan det var dags för drygt 75 min på gymmet.

Hade tänkt att värma upp ca 15 min på bandet, men det kändes så lätt (för en gång skull) så jag gick med det flow och sprang ett snabbpass på 7 km istället. Snittade strax under 4.50/km inklusive uppvärmning, vilket är en bra hastighet för mig i dagsform. Är det snabbaste passet jag sprungit på många månader.

Sedan körde jag styrketräning i 25 min bestående av 2 cirklar med följande övningar:

Cirkel 1, 3 varv
Plankan 1 min
Armhävningar x 10st
Magövning i maskin x 30st
Axelpress i maskin x 10st
Tricepspress med medicinboll x 30st
30 sek aktiv vila på balansplatta

Cirkel 2, 3 varv
Magövning i maskin  x 10st
Axelpress i maskin x 5
Tricepspress med viktplatta

Ökade på vikterna på cirkel 2. Avslutade sedan med bänkpress och en maxad kilometer på crosstrainern.

Helt slut i kroppen nu, orkar knappt trycka på tangenterna! Ska ladda batterierna med ungsstekt kyckling och klyftpotatis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar