måndag 10 februari 2014

Ben och axlar

         Linne och handskar från adidas, tights från nike och lättviktsdojjor från new Balance

Det är så skönt att börja veckan med ett riktigt svettigt pass. Då är man igång liksom. Vilodag igår så kroppen kändes pigg och stark idag. Jag startar nästan varje pass med plankan och armhävningar, överkroppen är helt klart min svaghet så den behöver några extra minuter då och då. 

Värmde sedan upp 3 km på crosstrainern och sen körde jag ben, axlar och triceps. Supersetade 5 (20 reps) set med djupa benböj och axelpress, samt utfallsteg och tricepspress över huvudet med hantel. 

Avslutade sedan med en riktigt genomkörare på crosstrainer. Personligt rekord på 10km, 36.50. När jag började träna på crosstrainern i höstas fick jag kämpa för att hinna 6 km på 30 min, idag hade jag hunnit med 8.1km på samma tid.

Lyx att komma hem sedan med mat som stod färdigt på bordet. Tacos också som är så gott :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar