måndag 24 februari 2014

Grus i maskineriet


 Jag hade en tuff start i början av förra veckan där kroppen kändes seg som kola när jag tränade. Ställde mig på crosstrainern på måndagen i tron om att kroppen skulle vara stark och pigg eftersom den fått några extra dagars vila fjällen. Men icke! Istället fick jag kämpa för att orka hålla igång i 20 minuter. Tänkte att det kanske var ett virus som låg och spökade men jag hade egentligen inga sjukdomskänningar över huvudtaget. Laddade för säkerhetenes skull med extra sömn, frukt och mängder med citron och ingefära-the. Fortsatte att träna 1 pass på 35-45 min varje dag, Kort men intensivt blev melodin för att inte tappa motivationen. Det är trots allt de jobbiga och trista passen som måste stökas undan för att hålla lågan uppe till de ljusa dagarna. I slutet av veckan började jag återfå energin och träningsveckan avslutades i lördags, med ett helt okej långpass på 17 km.
 
Idag var jag förbi gymmet en sväng på eftermiddagen och drog av 5 kilometer på crosstrainern, samtidigt som kotten var på gitarrlektion. Det lutar åt att jag kilar förbi en stund efter läxläsningen ikväll också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar