fredag 7 februari 2014

Hejsan!

Hej och välkomna till min blogg!

Jag hoppas att vi ska trivas tillsammans!

Här kommer lite korta fakta om mig innan vi lär känna varandra bättre.

Tjej, mamma och sambo. 
Gillar de flesta idrotter, både att utöva och se på. 
Träningsjunkie i perioder. Tyvärr. Jobbar på kontinuiteten.
Löper på motionsnivå så mycket som kroppen klarar av - och ibland mer.
Har äntligen funnit tjusningen med styrketräning.
Reser ofta och gärna.
Älskar mat - inte så mycket att laga men att äta ;)
Läser gärna om det finns tid över. Tidningar, böcker, bloggar, you name it!

Jag har gett mig fasen på att detta ska bli ett bra träningsår. Hittills har det gått enligt plan och just nu känns det som att ingenting kan stoppa mig. Förra året fanns motivationen inte alls där och sakta men säkert började det märkas på kroppen. Förutom att jag blev tröttare så slutade kläderna passa och  tillslut märkte jag att det var 10 plus på vågen och all time high. Konditionen var också som bortblåst. I början av november testade jag att jogga en mil. Jag var tvungen att varva joggning med att gå och 66 min senare var jag klar med blodsmak i munnen. November och december ägnades åt att komma igång med träningen och bygga upp en grund. I mitten av december sprang jag milen på ca 55 min och det kändes inte längre som pest och pina att springa.

I Januari tränade jag 26 timmar, ca 50 procent av de var löpning och den andra halvan var styrketräning och timmar på crosstrainern.

Jag tänkte blogga om min träning mot mina mål. Hoppas ni väl hänga med! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar