söndag 2 mars 2014

Träna hårt, vila hårt!

Jag hade tänkt att springa ett långpass i helgen, men jag kände av lite i benhinnorna så jag valde att avstå. Efter att fått erfara konsekvenserna av att inte lyssna på kroppen så tar jag numera det säkra för det osäkra. Jag sprang så mycket på onda ben för ett par år sedan att det slutade med flera inflammationer och månader av rehab för att ens kunna börja jogga igen. Jag håller mig nu till principen att inte springa flera dagar i rad och det fungerar utmärk. Crosstrainern har också varit en stor räddning i det hela då den är ett bra komplement till löpningen.



"Dagens icketräningsoutfit"

I alla fall så började morgonen med en stor Vasaloppsfrukost framför TV:n. Åh, så jag led med Laugaland som tröttnade på slutet. Efter att ha sett målgången så var det dags att åka in på Göteborg Horse Show. Det var längesedan jag var en inbiten hästtjej men det var roligt att se lite hoppning ändå.

Efter 2 dagars vila i helgen är jag redo inför en ny träningsvecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar